مجمع تشخیص با لایه عفاف و حجاب مخالفت کرد (۴ خرداد ۱۴۰۳) عمار حکیم: دولت شهید رئیسی توازنات مهم در روابط جهانی را در نظر داشت امام جمعه موقت مشهد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، پیامی برای جبهه استکبار داشت ترامپ: بایدن نمی‌داند زنده است یا مرده! روسیه به آمریکا هشدار داد رهبر انقلاب: تشییع مردمی رئیس‌جمهور پیام قوت جمهوری اسلامی به همه‌ی دنیا بود شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شد منصوری: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان از پایندی آنها به نظام است وزیر بهداشت در مشهد: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه شهید رئیسی در حوزه سلامت کار نکرد وزیر کشور: شهید رحمتی در اجرای عهد خود کوتاهی نکرد سازمان ملل برای شهید رئیسی مجلس یادبود می‌گیرد سردار سلامی: شهید رئیسی معیار یک رئیس‌جمهوری کامل بود موسوی: امیرعبداللهیان نقش بزرگی در تجدید روابط ایران با کشور‌های جهان داشت رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: عزت و کرامت شهید آیت الله رئیسی در مراسم تشییع او، دو چندان شد حضور گسترده مردم شهر ری در تشییع پیکر شهید موسوی+ فیلم مراسم تشییع پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه آغاز شد تداوم حملات وحشیانه هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه (۴ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه+ فیلم سه سرباز آمریکایی در منطقه اسکله شناور غزه زخمی شدند (۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن به حکم بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داد
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۳۵۴
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
  • ۱
بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)
اصلی‌ترین رویدادی که جهان را درگیر خود کرده، موضوع نبرد غزه است؛ نبردی که کم‌کم پای دیگران به آن در حال باز شدن است.

به گزارش شهرآرانیوز منطقه خاورمیانه همیشه به عنوان یکی از ملتهب‌ترین مناطق جهان شناخته می‌شد. منطقه‌ای که با جنگ حماس و اسرائیل درصد التهاب آن به نقطه جوش رسیده و به گفته برخی طرف‌ها بعید نیست هر اتفاقی در آن بیفتد.

وقوع هر سناریویی درباره جنگ غزه محتمل است

ناصر کنعانی در گفتگو با المیادین تاکید کرد که شاهد جنگ نابرابر علیه مردم فلسطین در غزه هستیم و این اقدام بسیار جنایتکارانه است.

وی گفت که ما شاهد نسل‌کشی مردم فلسطین هستیم.

کنعانی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که اوضاع رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند بر این باورند که این رژیم بعد از ۷ اکتبر دیگر مثل قبل نخواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که مقاومت دست بسته نخواهد ماند و پاسخی پیش‌گیرانه انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت که محور مقاومت محدود به جبهه خاصی نیست و صهیونیست‌ها بدانند که هیچ سناریویی بعید نیست.

صحبت‌های امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، درباره احتمال اوج‌گیری تنش‌ها در پی ادامه نبرد غزه

مصر تحت فشار قرار گرفت

روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا نوشت، مصر برای پذیرفتن آوارگان نوار غزه به شدت تحت فشار است، اما بازگشایی مرز‌ها برای قاهره تصمیم سختی است.

این روزنامه روز یکشنبه نوشت، مقامات مصر به مسوولان مرزی اطلاع دادند که برای ورود شهروندان آمریکایی حاضر در نوار غزه به مصر آماده باشند، اما عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد، ورود آوارگان غزه به مصر غیر قابل قبول است و این مساله می‌تواند برای آوارگان داخل مصر بحران‌ساز باشد و تهدید امنیتی ایجاد کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت، براساس طرح اولیه، شهروندان آمریکا اولین کسانی خواهند بود که وارد مصر می‌شوند و پس از آن‌ها افراد دوتابعیتی و با تابعیت کشور‌های اروپایی وارد این کشور می‌شوند و بعد هم کارمندان سازمان ملل و کارکنان حوزه امدادرسانی و در نهایت کارکنان شرکت‌های بین‌المللی به مصر می‌روند.

این روزنامه نوشت، مصر ابتدا حتی در مقابل ورود آمریکایی‌ها مقاومت کرد و از ایالات متحده و رژیم صهیونیستی خواست که ابتدا قول عبور امن برای کمک‌های بشردوستانه از مصر به غزه را بدهند. ایالات متحده تخمین می‌زند که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ آمریکایی در غزه باشند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس دیدار روز یکشنبه با السیسی، به خبرنگاران در قاهره گفت، مصر حمایت مالی زیادی از مردم غزه داشته است و گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد. وی افزود: «به همراه سازمان ملل، مصر، اسرائیل و دیگران مکانیسمی وضع می‌کنیم که بتوان از طریق آن کمک‌ها را وارد غزه کرده و آن را به نیازمندان رساند.»

پوتین برای فلسطین به نتیجه نرسیده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران اسپوتنیک گفت: برای رسیدن به ابتکار صلح، باید همه در این خصوص همکاری و رایزنی کنند. همچنین باید مواضع طرف‌ها و تمامی جریان‌ها را درک کنید.

او با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری روسیه به چین عنوان کرد، شاید پوتین با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین طی نشستی در پکن درباره موقعیت منطقه درگیری فلسطین-رژیم صهیونیستی گفتگو کنند. به گفته او، بی‌شک این موضوع در دستور کار تمامی رهبران جهان است.

پسکوف خاطر نشان کرد: تهدید گسترش درگیری فلسطین-اسرائیل همچنان ادامه دارد و قطعا پیامد‌های فاجعه‌باری برای کل منطقه به همراه دارد و می‌تواند فاجعه انسانی گسترده‌تری به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هنوز به ابتکار صلحی درباره درگیری فلسطین-رژیم صهیونیستی نرسیده است و چنین ابتکاری باید با همکاری همه شکل بگیرد.

موشک‌باران اسرائیل توسط فلسطینی‌ها

پزشکان بدون مرز درباره وضعیت ساکنان غزه هشدار داد

مدیرکل سازمان پزشکان بدون مرز گفت: حمله اسرائیل به غزه ادامه دارد و کادر ما درباره دشواری دستیابی به آب و غذا به ما اطلاع داد. بیمارستان‌ها دیگر گنجایش ندارند و برخی از اعضای کادرمان در بین زخمی شدگان هستند.

وی گفت: نباید اجازه داد مرگ در زیر بمب‌ها تنها گزینه باقی مانده برای ساکنان غزه باشد.

کم‌کم نوبت کرانه باختری رسیده است

یک منبع پزشکی از شهادت دو شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نیرو‌های رژیم صهیونیستی در شهرک «حلحول» واقع در شمال الخلیل و نابلس خبر داد.

این منبع اعلام کرد، «محمد نضال محمد ملحم»، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله جنگی سربازان ارتش رژیم اشغالگر در شهرک «حلحول» زخمی شد و از شدت جراحت در بیمارستان «المیزان» به شهادت رسید.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر بامداد سه‌شنبه به مدرسه «الصناعیه» در «حلحول» که در آن تعدادی از کارگران نوار غزه حضور داشتند، یورش بردند.

پس از یورش به شهرک «حلحول» و وقوع درگیری میان نیرو‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینیان علاوه بر شهادت محمد نضال محمد ملحم، سه تن دیگر از شهروندان فلسطینی زخمی و ۳۰ تن دیگر بازداشت شدند.

درپی یورش نیرو‌های رژیم اشغالگر به شهر نابلس در چهار روز پیش «سمیر محمود عبدالقادر صبره» شهروند ۷۰ ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از ناحیه شکم به شدت زخمی و به بیمارستان «رفیدیا» منتقل شده بود و امروز (سه‌شنبه) بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

با شهادت ملحم و صبره تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» به ۶۱ شهید رسید و تعداد زخمی‌شدگان نیز بیش از ۱۲۵۰ تن گزارش شده است.

ویدیو جدید هدف قرارگرفتن مرکاوا مارک ۳ توسط حزب الله لبنان

تاکنون در غزه ۱۵ خبرنگار شهید شده‌اند

شب گذشته دو خبرنگار فلسطینی به همراه خانواده‌هایشان در بمباران رژیم صهیونیستی که منازل آن‌ها را در غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند. تعداد خبرنگاران شهید در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۵ نفر رسیده است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که «محمد بعلوشه»، خبرنگار شبکه «فلسطین الیوم» در بمباران شب گذشته در محله الصفطاوی در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

آمریکا و اسرائیل برای ارسال کمک به غزه به تفاهم رسیدند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صبح امروز (سه‌شنبه) در این باره اظهار کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی توافق کردند که راه‌هایی را برای وارد کردن کمک‌های بین‌المللی به نوار غزه ایجاد کنند.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، بلینکن پس از یک رایزنی هشت ساعته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به درخواست ما، آمریکا و اسرائیل توافق کردند طرحی را تهیه کنند که ارسال کمک‌های بشردوستانه از کشور‌های اهداکننده و سازمان‌های مختلف برای رسیدن به غیرنظامیان در غزه ممکن می‌سازد.

بلینکن همچنین اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش چهارشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور و عبدالله دوم، پادشاه اردن بر سر اهمیت تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست غیرنظامیان در نوار غزه توافق کردند.

تصاویری از جریان زندگی در غزه زیر سایه جنگ

بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

بسته اخبار بین‌الملل امروز | مقاومت هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند | علی‌اف دوباره ارمنستان را تهدید کرد + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

حماس تحت چه شرایطی اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کند؟

خالد مشعل در مصاحبه با تلویزیون «العربی» گفت که جنبش حماس تصمیم دارد از طریق اسرایی که نزد خود دارد، ۶ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را آزاد کند.

وی تاکید کرد که آنچه نزد مقاومت است، برای تخلیه زندان‌های اسرائیل از تمامی اسیران فلسطینی کافی است؛ مخصوصا که افسران عالی رتبه‌ای از ارتش فلسطین در بین اسیران گرفته شده توسط حماس قرار دارند.

رئیس حماس در خارج توضیح داد که بسیاری از این اسیران، غیرنظامی و از اتباع دیگر کشور‌ها هستند و فرماندهی مقاومت به دنبال رسیدن به تعداد دقیق آنهاست، اما شدت بمباران‌های اسرائیل مانع از شمارش این اسراست.

پوتین به چین رفت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دومین سفر خارجی خود از زمان صدور حکم بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی در ماه مارس از بابت اتهام ادعایی جنایت جنگی، به همراه هیات همراهش صبح امروز سه شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی شهر پکن شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین در این فرودگاه از پوتین استقبال کرد.

این همچنین نخستین سفر رسمی رئیس جمهور چین به خارج از حوزه اتحاد شوروی سابق در سال جاری میلادی بعد از سفرش در اوایل ماه جاری میلادی به قرقیزستان محسوب می‌شود.

بسته اخبار بین‌الملل امروز | ایران هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

یک خط تلفن مستقیم نظامی بین سئول، واشنگتن و توکیو برقرار شد

یک مقام مسئول در سئول می‌گوید، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن کانال ارتباطی سه جانبه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

ایجاد این خط تلفن پس از آن صورت گرفته که رئیس جمهور کره جنوبی، یون سوک یول و همتایان آمریکایی و ژاپنی او، جو بایدن و فومیو کیشیدا در جریان نشست خود در کمپ دیوید، توافق کردند که در صورت تهدید مشترک با یکدیگر مشورت کنند.

انتظار می‌رود این کانال ارتباطی، شورا‌های امنیتی سه کشور را به هم متصل کند تا ارتباطات صوتی و تصویری را بین رهبران و روسای امنیتی آن‌ها در هر زمان ممکن کند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «خط تلفن بین سه کشور ایجاد شده و آزمایش بین تکنسین‌های نیز تکمیل شده است.»

تهدید دوباره ارمنستان توسط علی‌اف

ویدئویی از الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، در حال قدم زدن روی پرچم آرتساخ (دولت خودخوانده ارمنی قره‌باغ) در خانکندی در فضای مجازی منتشر شد.

چند هفته پس از بازپس‌گیری قره‌باغ از سوی آذربایجان و خروج ارمنی‌های مقیم به سوی ارمنستان، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان روز یکشنبه به خانکندی مرکز قره‌باغ رفت و پرچم آذربایجان را در آنجا برافراشت و پس از آن در یک سخنرانی تند و تهدید آمیز علیه ارمنستان، بار دیگر ایروان را به حمله نظامی تهدید کرد.

او گفت: پرچمی که امروز برافراشتم برای همیشه در اینجا به اهتزاز خواهد ماند و ما برای همیشه در اینجا زندگی خواهیم کرد. قره باغ مال ماست، قره‌باغ آذربایجان است!

بسته اخبار بین‌الملل امروز | ایران هیچ سناریویی را در برابر اسرائیل بعید نمی‌داند + فیلم (۲۵ مهر ۱۴۰۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آندرانیک اوزانیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
پاسخ سنگینی برای علی اف داریم .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->